Posts

Showing posts from November, 2012

save them.

Image
Assalamualaikum w.b.t.


Salam sejahtera kepada semua umat Islam di seluruh dunia.
semoga anda dalam keadaan sihat dan tenang.

sedih bila dengar kemusnahan yg melampau di GAZA sekarang.
saudara seIslam kita di tindas secara terang-terangan.
apa yg mereka buat salah pun kita tak tahu... :'(

"sesungguhnya ALLAH S.W.T. itu maha mengetahui.
Kau tempatkanlah mereka yg syahid itu ditempat org2 yg beriman. -AMIN-"

apa yg boleh kita buat adalah berdoa...
itupun belum tentu doa kita dimakbulkan~
kita juga manusia yg serba kekurangan..
walau apa pun...
harap kemusnahan ini tidak akan berlanjutan..

"Ya ALLAH, kau berikanlah keamanan dan kesejahteraan kepada hamba-hambamu di dunia ini. Dan janganlah engkau melalaikan kami dengan kebendaan dan kemewahan dunia, Ya ALLAH."






KENAPA ---> DAUS

Image
Assalamualaikum w.b.t.


tbe2 rasa lagu comel sgt...
tula..tgok lagi movie Cinta Kura-Kura.~

lirik :

Tubuhku menggeletar
Di hati rasa berdebar
Apabila kau muncul menjelma di depan mata
Aku ketandusan kata kerana lidah rasa kelu
Ku cuba tepis perasaan tapi hati menuntut
Apakah sudah masuk musim cinta Chorus
Katakan kenapa
Kau buat malamku sukar untuk tidur
Menanti esok tiba ‘tuk berjumpa
Katakan kenapa
Kau buat siangku asyik mengelamun
Kepingin untuk bersama denganmu
Katakan kenapa Ku jatuh hati padamu
Mataku tidak lekang tak jemu-jemu memandang
Bak kata mereka yang terbaik dari ladang
Memberikan perasaan teruja yang menggoda jiwa
Setabah mana hati akhirnya pasti mengalah
Apakah sudah masuk musim cinta Ulang Chorus Ku jatuh hati padamu
Apakah sudah masuk musim cinta

PERKAD 2012

Image
Assalamualaikum w.b.t.


Alhamdulillah..syukur ke hadrat ilahi.
akhirnya...tamat sudah pengorbanan selama ni..

kawad tiap2 malam..
hafal segala pergerakan..
beli brg2 yg diperlukan..
mesej kwn2 ada latihan..

yup..
walaupun kami hanya dpt beraksi selama 10 minit shj.
tapi itu sudah cukup memuaskan.
setelah semua "ALL OUT"  >.<

tapi.tapi.tapi..
apakan daya...
kami tidak berjaya ke TOP 3..
seperti yg diharapkan oleh para komander kami..
*maaf komander. :'(

saya tahu, komander sume sedih kan.
sbb batch ktorg tak mampu nak sambung legasi 3 kali berturut-turut tu. :'(
*sangat-sangat , saya minta maaf. -x dpt nak luahkan dgn mulut- :'(

komander kesatria company sangat-sangat la AWESOME.


will be missing the night practices with them...
walaupun hampir tiap2 latihan kena maki-hamun je =.=''
aiyooo...itu memang dah lali da.
well atleast my kawad skills is improving...  :P





anyway,
Thank you for the chances.
Thank you for willingly train us, the junior.
Thank you…

Happy Birthday to ME~

Image
Assalamualaikum w.b.t

:)
Attention 3X!!
I have one announcement to make.
I'm officially become 19 years old girl starting today..:)

so...
I wish for me to be a better ME than the old me~
may Allah guide me into the right way.
and Thank you ALLAH for giving me chance to live up until now.
Alhamdulillah...




I have so much blessing today..
with both my parents...my siblings...my friends.
you guys are all AWESOME...:)

not to mention..
I got a chocolate bar...*the big one*

*yummy ^______^ *



Enjoy the Drama

Image
Assalamualaikum w.b.t.

Tipu la kan kalau cuti seminggu x menonton langsung kan~~ >.<
jadi antara drama-drama yang berjaya memikat hati ini..
utk sentiasa bersedia mengadap
kotak televisyen tepat pada masanya ialah..

jeng,jeng.jeng..

1. Adam & Hawa






hah.ini bukan saya sorang je tau yg layan....
tapi satu famili..
mak.ayah.abang.adik..
semua amk pot2 baik punya sbb nak tgok drama ni.
sebelum ni x tgok pun adam & hawa ni..
tapi sbb da semua tgok...kita pun jadi ikut je la. ^ - ^''


2. Tiara





drama ni baru lagi...x silap baru episod 10 macam tu la.
fall in love with the OST. which Adira and Aliff Aziz sing together..
Keajaiban Cinta
every Monday to Thursday...5.00-6.00 pm
hmmm.sempat tgok satu minggu je la..
lepas ni start kelas x dpt da tgok. :'(


3. Rooftop Prince





heee..tak sah la kalau x de satu drama korea.
sangat.sangat sangat la kelakar...
dan x masuk akal pun ada jugak...
drama ni every Saturday..kat Astro ONE 393.
jam 1.05 - 3.30...
insyaALLAH kalau sempat ba…