my asasi is done



Asalamualaikum w.b.t.


23 March 2012 :
the last paper I had to answer,CTU085~

which mean my foundation has already end.after one years of hardwork,..well not
actually one year.but still..it is a one year education...
now it is finished.^-^''

*class 2 days 1 night trip*



haha...I just don't believe it.
knowing new friends from all over Malaysia...including sabah.wow!!
having the experience that I never had before...
getting a life of independent...
having an awesome room-mate, house-mate and friends..
trying hard everyday up and down through the 'Tangga Kejayaan'...


working in a group combine with the boys...-___-''
drinking water cooler everyday...
watching a theater alone,and having a happy moment of myself...

eating breakfast, lunch and dinner by myself..*buy at the cafe*
first time entering the lecturer hall..
spend my first month of fasting without my family~
which mean I got to bazar and iftar with my friends...:)
having discussion with the lecturers...
get to the river with classmates...

 *class overnight*



*last paper*





hehe..it was awesome!!!DAEBAK~..

let spare some time to get to know all my classmate..^-^


ain-ni la org first klas P5 yg aku knl.housemate kwn roomate aku...dia ni x rpt sgt ngn org yg dia x knl..tp skali da rpt.mmg cm org lain...tp syok kwn ngn dia.orgnya tggi.alim plak tu.kdg2 uh
frust gak kwn ngn dia.byk sgt mepek..aiyah..markah dia salu je lg tggi dr aku...terer coding gak.bnde yg aku taleh wat en,dia dpt buat dlm mse bpe mnt je..tbe2 je send file kat skype...ore?da siap?hah.terer x..

nik atikah-dia ni org klate...x cye mle2.sbb x pnh pun dgr dia kacek klate...tu pun satu ari tu,dia jwb call mak dia.woooo..klate pekat uh.haha...mmg org klate la.dia byk cite.kalu jln ngn dia msti kena ajk borak la...sesekali dia suh aku kacek skali....

mira-org kata dia ni rmai peminat...mmg btol pun.jln2 ngn dia...msti ada org dtg nak ckp2 ngn dia..guys especially.plg pendek dlm klas P5.hehe...orgnya berani n happy go lucky.dia ni klu ckp ngn org x sah kena gelak skali.....letcurer CSC aku agk garang la jgk.ktorgnye asgment kena mntak approval dia dlu bru leh proceed...aku nak jmpe miss tu pun pk dua kali tau..tp mira ni,sng2 je dia tepon miss tanya ada ke x..pstu ble jumpa siap leh gurau2 agy..haha.mmg kagum la ngn dia ni..

fatehah-first kuliah aku ddk sebelah dia...dia ckp dia sorg2 je mse tu.dia ni buatkan aku t'igt kat sorg schoolmate aku dlu.hehe....ktorg satu group buat essay bel....kdg2 aku ksian tgk dia ni.tp aku bia je la.hehe...sbb dia byk hbskan mse tgok cte korea mlm2..smpi x wat tutorial.tp kan..dia terer tau....leh siap last minute.hah.yg tu aku kagum...dlm kalut2 dia tu.msti kje dia siap.letc bel ckp suara dia 'N.I.C.E'...so.aku pun iyakan je la.
ps-byk scandal dia ni,x terkira.

intan-gadis melayu terakhir P5.....aku pun x tau la.tp dia ni tenang je tau.mse sem 1 x de la rapat sgt.da lme2 bru rpt....first member yg ajk g McD kat pnck alam..da la mse puasa lak tu.aiyah...mse tu mmg tragis la.knp ntah bas x dtg2~rjin g photostat nota....ada je nota yg dia copy..n along P5..ntah bpe byk RM2 la dah aku hutang ngn dia...tp last day ari tu dia kata hutang sume da habis.kan.kan.kan..^-^

syafikha-byk konflik dia ni...either girls or guys..sume dia gadoh.gadoh2 manja~ececeh....ada je topik yg dia x fhm.msti dia cari aku.....smpi aku kena limit mse belajar ngn dia.sbb aku ni bkn jns bljr ngn org.mse kluar jln2 ngn dia....mmg dia x stick kat satu bende la.kjp kata nak beli buku..then x jd nak beli kasut.....x jd lg nak beli baju plak..ooooo..terpaksa la aku ikt.sjk ada fon baru...x hbs2 amk gmbar.skali gambar model patung baju pun dia nak amk...siap buat DP lagi.haha....aku gelak dlm hati je.^-^''

norbi-bonda P5..x psl2 dpt gelaran tu.suka korea ngn mnum air coke.dia salu blur dlm kelas...but thanks to her,I got many korean songs now.hehe..mle2 x cye tau ada org nme norbi ni....sbb bunyi cm 'nobi'..trus igt nobita aka doraemon tu...rpenye mmg ada eh..opss.sori~

syira- hah...kalu x reti wat coding.mesti msj syira....sbb dia ni otak coding kot.bg je solan mesti dia leh jwb....mse 1st sem,csc dia sorg je prmpuan dlm satu group laki uh.sbb prmpuan ada 11 org....so 5:5 da ada group.t'lbh sorg....syira la orgnya.she can adapt with all very easy..alih2 dpt best group utk presentation csc tu.wah.TAHNIAH!!!

hidayah- dia bdk seri puteri..ala,skula sume prmpuan tu....tp kan.orgnya lasak.mle2 klas dia la yg mghdupkan suasana...well,x de la senyap sgt klas sbb msing2 x knl classmate en.so dia dgn berani nya tanya nama sume org...dgn laki2 skali dia tego.berani sungguh.tp pelik au dia ni...
igt en ckp ngn membe ke apa en dlm tepon,rpenya ngn mak dia...haha.mmg sahabat baik la dia ngn parent dia..x dpt nak beza mne membe ngn parent ble dia on the phone..sme je cre dia ckp~

wan atiqah-prkenalkan diri sbg 'papan'....dia ni cm x de prut je.kcik gler.tp orgnya lasak...rpe2nya dak shah alam gak.oooooo...ada satu scene tu,iqa skit perut...agk teruk la gak.smpi nak jalan pun taleh...woooo.x sgka eh.smpi cmtu.tu la..len kali kena ada isi skit kat bdn uh..bru leh jd kuat.hehe...anyway.aku salu duk sbelah dia dlm klas tutorial...ktorg mmg suka en main cuit2 pinggang ni....tbe2 je bdn uh jd fleksibel sndri..haha.skit kot.ishk!!!

muaz- officially dia adalah class rep ktorg....walopun dia agk keberatan,tp klu lecturer tanya 'spe class rep P5?',..dgn spontan ktorg akn sebut nme Muaz.hehe...salu sakat aku ngn Fauzi.ntah knp ntah...x hbs2 baju sme padan la.pdhal x sme pun aku rse...-___-''.lupa plak..nickname dia *shin chan*

abdullah- ayahanda P5!!!orgnya
selamba je kot....tanya la apa2 pun.dia akn buat dek je kat korg....orgnya besar2 kcik.hah..cmne tu??mse 1st time g McD, jmpe dia ngn membe skula dia...mle2 x cye.sbb happy semacam je dia..salu dlm klas dgn mke selamba dia je....so.just tego gitu2 je...ada skali,tbe2 dia tanya kat aku da siap tutorial ke belum,...heh,nak copy la tu..tp aku pun x ciap gak.sori yep..:)

fadhullah- tgok skali taleh..msti kena tgok lg skali...sbb x caye punya pasal..satu2 nya mat saleh dlm klas ktorg...tp kacek klate.wah...kagum plak tbe2..o.O''.da prasan da dia ni mse mds...x sgka plak satu klas....pnh skali buat group discussion bel ngn dia.last min bru tau yg dia satu group ngn ktorg....nsib baik x present ari tu.bole la ltk nama kau kat bhg pndahuluan tu.

farizul-bdk Integomb...skola kakak aku.dlu mse form 4 target msok situ..tp x dpt plak...cntik skula tu.dgr kakak aku cte2....bdk2 dia pun pndai2.huhu...dia ni salu je dtg klas lambat.-OverSlept-katanya....

afif-kagum jgk ngn dia ni....dgr diorg cte pnh msok UTP.ahh....msti la pandai kan.aku dpt gak twran g UTP tu.tp private...x de sponsor2
.tu yg x jd nak bljr situ tu.....mse lab kan,dia pkai lab coat UTP.bkn UiTM...haha.tp smart..sbb lab coat tu labuh plus besar bg dia..^-^

shafamee-pakwe iqa...x tau ble diorg couple.tup tap je dah couple..haha..mse aku men cuit2 ngn iqa,sibuk je dia gelak kan ktorg.ngeee....ada skali tu,pensil box dia iqa amk...so dia bg isyrt kat aku suh amk kan la,sbb aku duk sblh iqa en...pastu ada plak 2 pensil box ats meja tu.aku mne tau mne stu pensil box dia..dah tu rpenya yg aku amk tu salah plak tu.haha..malu je.iqa da suspect da pun..cpt2 dia sorok pensil box tu.haha...tu la org couple en.suka main2~

suhaimi- culture shock aku tgok dia ni...mati2 igt dia dr ngara lain.rpenya org penang je..tp speaking dia power ooo..mybe sbb kau pekat ckp penang.so utk berkomunikasi ngn ktorg shah alam ni,lg sng speaking ea??

nazren- sem 2 bru knl..sbb dia ni dr group len kena tukar msok group ktorg...x psl2 sme group csc utk projek...huhu.redha je la nak mntak tolong ngn dia ni.ske wat kje last minute....dia ckp dia x de lappy..tp salu je lepak kat pendeta aka restoran mknn mahal.hmmm...apa ntah.pnh skali dia bebel kat dlm msj.siap ngejek aku lg...geram btol.g masok isu kawen tu knp??isu sensitip uh.

amirul aizat-ni sorg lagi bdk sini gak...bkn shah alam.tp Klang..haha.lg dkt ngn kampus kan..rsenya dia easy going ngn sume org...mse overnight ari tu,mntak tolong dia la jd driver utk ktorg.mean dak2 prmpuan la......lps tu kete ktorg la yg plg blkg skali en, jge speed limit kan..x mcm org len.laju smpi dah x nmpk kat dpn..(ni nmenye sesat)kehkeh....dlu jmpe blog dia.huhu.byk gmbar mke dia je...kat fb jgn ckp la..300++ kot DP dia...

mubin-bru knl dia mse sem 2 gak...dr group len masok group ktorg...spe ntah ckp dia 'C.U.T.E'???tp tgok byk kali...x de pun cute~x tau la..org tu yg kata.sme group csc project gak....hmmmm.siap kje hntar.lps tu,x de pape da la kan....pndai men gitar.ari tu mse g camp dia men..tp men sndri2 je.dpt tgok sket2 je..sbb mse tu ktorg tgh sibuk berkaraoke!!

hafizi-dia sorg je wakil perak dlm klas ktorg..x clap la.mle2 x knl sgt.start tau kwjdn dia mse dia kena denda nyanyi sbb dtg lmbat mse klas csc....byk berjeda dlm perckpn..tp klakar la plak dgr dia ckp kat depan...

syafiq-org pggil 'ROCK'...x tau la sbb apa.tp tgok btol2,x de la rock pun...x byk ckp pun.suka pakai bju melayu labuh smpi ke lutut ngn sluar jeans...pernah buat kje b'kumpulan ngn dia.tp x ckp pape pun...msing2 malu kan.haha..^-^''

syahizul-sme cm nazren ngn mubin...bru knl mse sem 2...1st time expression..takut tgok dia ni.cm bdk masalah pun de gak..yelah,rmbut t'pacak ke atas..pkai sluar nak londeh2 je..dgn gaya dia berjalan..then,dpt satu group csc project..aaaaa.cmne ni???...ooooo.baik la jgk.x jahat pun.bak kata pepatah omputih -don't judge a book by its cover-..org kata dia bertanggungjawab.heeee.means kalu bg kje mesti siap la kan.oooooo....layan je la~

fauzi-bdk sabah pertama yg aku knl...dlu mne de kwn jaoh2 cmni.sume area shah alam je.x byk ckp jgk dlm klas...mse sem 1,x psl2 je terkait ngn kau en...ni sume kwn baik kau nye pasal la,muaz tu...tp x de pape pun.sori la salu wat dek je ngn kau..kau un wat dek ngn aku.hah...tp sem2 dia da len cket...salu dgr dia merepek kat blkg....x tau la knp.pape pun.dia salu terer dlm klas!!!

saiful-the last one new guy....bru knl mse sem 2.speaking dia terer kot....kalau ckp BI,confident btol...hampir jadi class rep ktorg.tp x jd pun....cuma klu hal2 BEL je msti tanya dia.sbb lecturer tu dah arahkan sume bende kat dia...ada skli tu,tbe2 msj nak tanya pasal lab presentation...da la aku x de no dia..tbe2 ada org tanya psl lab nye kje.ntah lab mne ntah kan....nsib baik aku reply.klu x smpi ke sudah x tau spe org ni~

amar-aku x igt da rpe kau mse sem 1...haha.pelbagai style rmbut da dia tukar...mle2 rsenye natural kerinting je...pastu jd rebonding plak.uh...staright.guna jari pun bole kan.^-^''....lme2 sket botak tepi lak...aiyoo...anyway.it suit you well!!!aslkan kau bahagia kan....igt lagi mse kau accidentally tumpah kan alcohol tu..uuu,takut kot....~-~'

kamal-rse nak gelak je kalau dia berckp...sbb slang terengganu dia pekat sgt..byk kali jgk la x fhm mende dia ckp.jd,bia kan je la...haha.oppss.sori....terer math dia ni.mse sem 1,lecturer siap jd kan dia adik agkat ag.tolong lecturer mse klinik....sem 2 un dia terer gak.ooooo.mse dpan cerah dia ni.hehe...aku igt lg,kau yg amk bekas kuih aku.mse ktorg satu kelas wat jamuan raya lpas csc....comel tau bekas tu.tp x igt la.kau x de bg balik kat aku en???hehe...

khaldun-nme dia khaldun rabbani...sdp kan??ala-ala arab gitu...suka buat gaya blur and selamba je dlm klas...klakar tgok ari tu dia gadoh ngn tehah...susa nak mng lwn ngn dia ni,sbb dia pkai mata..uuuu.cmne??hah...nti dia duk staring kat korg,gaya cm nak mkn korg je..takut en.aku yg tgk pun takut,apatah lg yg kena b'tntg mata ngn dia.dia la mstermind overnight ktorg.,KOT??*ps: girlfriend dia lawa.hehe....mmg bgai pinang dibelah dua la.mke hmpir seiras kot.-mke blur2-hehe..hrp hbgn korg berkekalan ye!!! :D

Thank you my friends..
and I'm sorry...^-^"


 *with  my room-mate*





 

   



Comments

daiamondeu said…
kamsahamnida chingu ya...

Popular posts from this blog

Ada orang nak datang umah :P

ignorance is embarrassing.

Beani??