Posts

Showing posts from August, 2013

CERITA PASAL REZEKI.

Image
Assalamualaikum w.b.t.


during my 'spying' activities on facebook
I have encounter this post
about Rezeki
which I really agree on.

so.
here it is.


REZEKI

"kau x keje lg? kau grad setahun awal dari aku kan.."
"belajar tinggi-tinggi, pakai kete sama je macam aku yang belaja setakat sijil ni.."
"gaji besar tapi aku lagi mewah..ape la kau ni.."
"kau ni bila nak kawin? tengok aku dah masuk anak kedua. kite sebaya kan.."
"aku kawin kemudian dari kau, tapi aku beranak dulu. kau xnak anak ke.."

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Biasa tak dengar ayat-ayat di atas?
Mengapa perlu kita bertanya soalan-soalan sebegitu?
Adakah si penjawab tahu apa yang akan terjadi dalam hidup dia?
Siapa tahu masalah di sebalik setiap yang berlaku pada si penjawab?

Mungkin dia sedang menjaga kedua ibu bapanya yang sakit. maka sebab itu dia masih tidak bekerja.
Mungkin dia sedang membantu adik-adiknya m…

Paramore - Still Into You

Image
Assalamualaikum w.b.t.

comel sgt lagu ni. jom nyanyi sama-sama. /XD


Can't count the years on one hand
That we've been together
I need the other one to hold you.
Make you feel, make you feel better.
It's not a walk in the park
To love each other.
But when our fingers interlock,
Can't deny, can't deny you're worth it
Cause after all this time.
I'm still into you
I should be over all the butterflies
But I'm into you (I'm in to you)
And baby even on our worst nights
I'm into you (I'm into you)
Let em wonder how we got this far
Cause I don't really need to wonder at all
Yeah after all this time
I'm still into you
Recount the night that I first
Met your mother
And on the drive back to my house
I told you that, I told you that I loved ya.
You felt the weight of the world
Fall off your shoulder
And to your favorite song
We sang along to the start of forever
And after all this time.
I'm still into you
I should be over all the butterflies

Salam Aidilfitri 2013/1434

Image
Assalamualaikum w.b.t.

Hai !!
Salam Aidilfitri.  Maaf Zahir & Batin  :D

haaaaa... best tak raya korang semua??
raya aku OK je.
alhamdulillah dapat beraya satu keluarga.

yang dah pergi dulu, kita ziarah kubur dia.
bacakan surah Yaasin.
dan doakan kesejahteraan mereka.
moga di tempatkan dalam kalangan orang yang soleh.


Pagi-pagi tu rasa mengantuk lagi.. maklumlah selama ni pun bangun tak menentu jugak. weeeee
banyak kali la menguap masa nak makan nasi impit tu.

The boys dah pergi masjid dah, sembahyang raya. yang kita ni mandi pun tak lagi... bangun2 je terus turun makan.

eh.. kita mengantuk ni ada sebab tau. nak tau??
haaaaa...
malam sebelumnya tu... kita tidur pukul 3 tau.
ni la amalan malam raya.
JUALAN MURAH kat Kompleks. hehehe...
ala... jual kuih raya je. ada la baju raya sikit2..
ada 1 balang RM 10, 5 balang RM 60, 7 balang RM 50.
nampak tak kat situ yang harga dia makin berkurang.
tapi tak beli banyak pun..
jimat2...
/hmm

lepas dah beli tu.. mesti la kena kemas pula.
kemas…
Image
Assalamualaikum w.b.t.

KALAU TUHAN TU BETUL-BETUL BAIK, KENAPA BUAT NERAKA?

Seorang gadis Melayu beragama Islam yang jahil bertanya pada seorang Ustaz, kalau Tuhan tu betul-betul baik, kenapa buat neraka? Kenapa tak boleh sediakan syurga je? Macam tu ke Tuhan Maha Penyayang?

Ustaz itu terkedu. Ustaz itu menjawab :

Dik, kalau Tuhan tak buat neraka, saya tak jadi ustaz. Berapa sen sangat gaji saya sekarang. Baik saya jadi tokey judi, atau bapa ayam. Hidup senang. Lepas mati pun tak risau sebab gerenti masuk syurga. Mungkin awak ni pun saya boleh culik dan jual jadi pelacur. Kalau awak nak lari, saya bunuh je. Takpe, sebab neraka takde. Nanti kita berdua jumpa lagi kat syurga, kan? Tuhan tu baik.

Gadis tu terkejut. Tergamak seorang ustaz cakap macam tu?

Jelas ustaz itu lagi :

Perkara macam tadi akan berlaku kalau Tuhan hanya sediakan syurga. Orang baik, orang jahat, semua masuk syurga, maka apa guna jadi orang baik? Jadi orang jahat lebih seronok. Manusia tak perlu lagi diuji sebab semua orang …